Om oss


DealBanana är ett projekt av Colengo BV i Eindhoven. Eftersom vi har en hel del erfarenhet av internet, logistik och kundservice, kan vi garantera kvaliteten på service och utbud och därmed göra många glada med bra produkter och god service!

(kärlek) bokstäver och goda banan maränger skicker du till:

DealBanana / Colengo BV
Postbus 6236
5600HE Eindhoven
Nederländerna

KVK/Handelskammaren nummer: 64158667
Moms: NL855547935B01

Kundservice


Om du har frågor om våra produkter, din beställning, betalning eller till exempel din garanti, använd formuläret nedan. Låt oss veta om du vill returnera en produkt kommer vi att skicka dig instruktioner du behöver.

Vi tror att din fråga är viktig och vi kommer att svara inom två arbetsdagar.

Hur mår du?

Välj en emoji:

Beställning/sändning

Q:Hur kan jag följa upp min beställning? 

A: Du kan använda inloggningsuppgifter som du har fått från oss via email. Med dessa uppgifter kan du logga in på vår hemsida. Där kan du kontrollera status för din beställning och efter beställningen har skickas kan du hitta din Track & Trace nummer. Med den kan du kontrollera status för din beställning hos vår paketleverans.

Q:Min Track & Trace kod fungerar ej, vad är fel?

A:Om Track & Trace koden av vår paketleverans fortfarande inte fungerar, kan det vara så att din beställning inte har behandlats av dem än. Det tar upp till 48 timmar på vardagar efter vår beställningsbekräftelse via e-post. Då kan du följa status på ordern.

Q:Mitt paket anlände till mig öppnad eller skadad, vad händer nu?

A:Om ett paket är ofullständig, skadad eller öppnad före leverans ska du vägrar den vid dörren. Om ett paket har verkligen tagits emot paketet bäraren och leverantören inte längre ansvarig för paketet, oavsett vad som gick fel under uppdraget. Därför är det viktigt att du alltid skicka tillbaka paketet direkt till brevbäraren, då vi kan skicka dig en ny produkt! Glöm inte at meddela det till vår kundtjänst.

Q:Jag har betalat, men det har inte behandlats / mottagits. Vad händer nu?

A:Ibland blir betalningar inte behandlas omedelbart och tar det en viss tid. Det är irriterande, men kan lätt lösas. Skicka ett mail till kundservice och ange beställningen, och hur du har betalat. Sedan ta vi hand om det för dig och försäkra vi att paketet kan levereras snabbt!

Q: Hur får jag en momsfaktura?

A: Vissa (affärs) kunder skulle kanske vilja ha en momsfaktura om artikeln kan återkräva mervärdesskatt. Säljaren är i detta fall säljaren (och inte Deal Bananana), och därmed en som laddar mervärdesskatt på artikeln. Därför kommer du att få fakturen från säljaren, förutsatt att mervärdesskatten beror en faktura från säljaren.

Deal Banana kan inte ta ut moms om ett lagförslag till kunden på en artikel som vi har sålt sig själv. Vi levererar bara en tjänst, vilken är att du kan köpa produkter på vår hemsida. Därför är det säljaren som gör fakturan och skicka. Väl erbjudande banan sänder faktureringsinformation, men detta är inte en räkning.

Ångerrätt

Vid köp på internet har du enligt Konsumentköplagen 14 dagars ångerrätt. När du handlar på dealbanana.se så gäller din ångerrätt fullt ut inom 14 dagar, om inget annat anges under villkor. Undantag ar produker som kan inte returnera av hygieniska skäl. Se undantag från ångerrätten längre ner på produktsidan.

Felaktig eller ofullständiga förpackning.

En felaktig, ofullständig eller skadad produkt måste skickas tillbaka till oss inom 14 dagar. När ett paket är ofullständig, skadad eller öppnad bör du avvisar det på dörren. I båda fallen, meddela vår kundtjänst! Du kan skicka ett meddelande på hemsidan eller skicka e-post support@svb.desk-mail.com. 

Inte nöjd med produkten.

Missnöjd med en produkt kan alltid hända. Eller om du har fått en annan produkt, såsom fel storlek eller färg, då kan du lämna tillbaka den. Inte allt kan återföras till receptionen efter användning, dessa produkter omfattas av vissa kategorier och du kan hitta informationen listas längst ner på produktsidan.

Retur steg

1. Rapportera problemet till vår kundtjänst.
2. får via e-post en bekräftelse med instruktioner för att returnera produkten.
3. Vid mottagandet kommer vi att byta ut produkten eller återbetala köpesumman tillbaka till ditt konto. (inom 14 dagar efter mottagandet)

Observera:

När du inte har beskrivit varför du returnera ett paket och vid ankomst hos oss är produkten defekt eller skadad då vi tvingas att anta att den orsakades av deras eget bruk och kan vi inte skicka några ersättningsprodukt och ingen köpeskilling återbetalning.

Du betalar själv den direkta kostnaden för retur. Vi tar endast emot kostnaden för att skicka avkastningen för vårt konto i fall av en defekt eller skadad produkt.

Följande produkten accepterar vi tyvver inte efter användning:

Produkter som inte lämpar sig för hygieniska skäl eller hälsoskäl:
Underkläder, badkläder, hudvårdsprodukter, smink och smycken för intima kroppsdelar.

Dealbanana

Q:När får jag ett svar av kundtjänsten?

A: Vår kundtjänst kan nås via kontaktformulären och via support@svb.desk-mail.com. Vi försöker, om det är möjligt, att svara din e-post på samma dag. Med svåra problem eller mycket belastning kan det ta lite längre ibland, men vi strävar efter att svara till alla inom 48 timmar på vardagar. Vår kundtjänst är bara tillgångligt via e-post och webbsidan. Det är inte mögligt att ringa dem. Eftersom alla e-postmeddelanden bearbetas i samma ordning som vi har fått de, får alla snabbt och rättvist svar i sin tur. Så vi kan garantera bästa tjänsten till vara kunder. 

Q:Vad är betalningsalternativer?

För närvarande är det möjligt att betala för din beställning med PayPal, kreditkort (Mastercard eller Visa), Mister Cash eller banköverföring. Så alla ges möjlighet att betala vad han eller hon är van vid.

Fråga: Vad är och inte är tillåten på Facebook-sidan? 

A: Vi tycker att det är viktigt att ge våra medlemmar största möjliga friheten på vår Facebook sida. Det innebär att du kan alltid lämna din åsikt om oss och du kan alltid inleda diskussioner med andra besökare, på både positiva och negativa sätt. Vi ingriper bara om det påverkar atmosfären; att vara bekväm. Därför är det inte tillåtet att:

- Missbruka eller  förolämpa oss eller andra medlemmar,
- skicka samma meddelande flera gånger, eller för ett liknande resonemang att
- offentligt dela personuppgifter
- dela länkar eller hänvisningar till konkurrenter
- att gå "off-topic" som för övriga ledamöter är inte kul längre
- att genomföra personliga intervjuer (för "slow chat") som inte tillhör på en offentlig sida

Om vi ​​ser att någon bryter mot dessa regler, då kommer vi att dölja eller radera kommentaren. Efter flera övergrepp, kan vi välja att blockera dem, men vi skulle helst inte. Ytterst är vårt mål för alla medlemmar att upprätthålla ett roligt, välkomnande sida!